7 noiembrie 2016

Legătura dintre soldații ruși și bucățile de hârtie


Câteodată, o simplă bucată de hârtie poate fi foarte interesantă.
La prima vedere, pare o hârtie veche cu niște însemne pe ea. Ce o face atât de deosebită ? Aparent, în timpul celui de al Doilea Război Mondial, soldații ruși, în cazul în care erau răniți și își dădeau seama că nu mai aveau mult de trăit, obișnuiau să scrie un ”bilet de adio” pe care îl ascundeau în cartușul puștii. Acest obicei era foarte frecvent în rândul armatei ruse, iar scopul principal era acela de a putea fi identificați și pentru a putea transmite un ultim gând celor dragi.
Bilețelul din imagine datează din 1942 și a fost găsit între Orlovka și Erzovka, două localități din Rusia și a fost scris de un anume Digen V. Nikolaevich  cu câteva moment înainte sa moară. Textul de pe bilețel este următorul: (într-o traducere cât mai aproximativă).

”Acum o oră, Emelyanov Volodya din Bashkirya a murit, și eu, Digen Vasily Nikolaevich am rămas singur. Fasciștii conduc un intens bombardament, iar eu sunt rănit și nu voi mai trăi mult.  La noapte supraviețuitorii din companie vor să fugă și să se predea, dar ei vor tot vor fi găsiți ! Eu voi rămâne aici, voi muri, dar nu mă voi preda inamicului. Spuneți soției mele Anna Fedorovna din regiunea Chkalov că am apărat Patria Mamă cat de bine am putut. Vom câștiga oricum !!! 30 August 1942. Digen V. N. Răzbunați-mă, vă rog !”