20 mai 2017

,

Povestea unui scriitor de succes autohton

ăsta e un tip random de pe net

Titlul este irelevant cu tema postării. Dar aparent chestiile de genul prind.

În generală, profesoara de română mă felicita pentru compunerile pe care le făceam. Tot timpul avea numai cuvinte de laudă pentru mine. Așa că am decis că asta e probabil meseria pe care o voi urma când voi ajunge mare. Și nu mă gândeam atunci că voi avea câteva fete care mă vor idolatriza și vor distribui tot ceea ce voi scrie eu. Am uitat să menționez că eram prin clasa a 5a și compunerile se rezumau la ce am făcut în vacanță.

Dar mi-a plăcut să scriu. Și iubeam să fur de asemenea. Dar niciodată nu le-am combinat. Și am ajuns la un nivel la care îi depășesc cu ușurință pe ăia de a 8a ce râdeau de mine.

Deobicei scriam chestii ca ”Iubirea ta e ca un parfum pentru pielea mea inodoră” sau ”Lanțul iubirii noastre se transpune în zalele ce îți înconjoară gâtul” cu gândul să impresionez fetele. Dar, reacția era cam tot timpul aceeași:

- Pleacă de aici ciudatule! 

sau o vorbă pe care am auzit-o foarte des:

- O să ajungi un nimeni de nicăieri! obișnuiau să îmi spună tot timpul

La prima vedere, pare o vorbă banală. Dar pentru mine, a avut o semnificație specială. Nu știu să explic exact, dar niciodată o simplă expresie nu a putut să definească atât de bine viața unui om. Nimeni de nicăieri. Asta am ajuns. Și cine e acum atât de cunoscut și e distribuit încontinuu pe Facebook? Sigur nu ăia care or râs de mine. Și dacă nu le-am furat inima fetelor la școală, măcăr conținut să fur și eu. 

Dar să vă povestesc o întâmplare care m-a marcat:

În liceu jucam mult poker. Uitându-mă în trecut, mă gândesc cât de prost am fost. Să îmi risc banii puțini pe care îi aveam sau țigările de la bucată de la chioșcul de jos. Nu știu ce a fost în capul meu. Acum prefer păcănelele. Sunt mai mișto. Dar revenind la povestea inițială, jucam poker cu niște colegi în pauză. Și a venit unul ce făcea magie cu cărți și voia să ne arate un truc.

- Hai să vă arăt un truc! a spus el entuziasmat

Și i-am dat pachetul de cărți cu mână cu care trezesc atâtea emoții în mintea fetelor. Adică aia cu care scriu.

- Uite, acuma amestec pachetul și prima carte care va ieși îți va reflecta viitorul! 

Am început să îmi pun întrebări, ăsta e magician sau citește viitorul?

- Nu bă, doar fac mișto de proști ca tine! a răspuns el pe un ton semi-serios.

Un val de sentimente confuze m-au acaparat, uitându-mă în jurul meu, cuprins de spaimă și incertitudini..

- Hoo băă că nu ești în stadiul de a scrie tembelule! îmi spusese magicianul pe același ton semi-serios. Asta e cartea ta, ce carte îți arată?
- Dama de treflă! am răspuns eu pe un ton convingător cu speranța că nu am greșit cartea
- Vezi tu, asta o să faci în viitor. O să te cheme damadetreflă și o să scrii căcături fără sens.

După 10 ani, înca mă gândesc cum a reușit să îmi ghicească viitorul...

E foarte simplu să faci așa ceva. Nici măcăr nu îți trebuie bacalaureatul la română ca să scrii asemenea inepții. Și nici măcăr nu îți ia mult. Oricine poate face asta! Oricine poate devenii un pseudo-scriitor. Pentru că tot timpul se vor găsi câțivă să îl aprobe. Uite, cam la asta se rezumă mai toate textele de genul:

Pentru că sunt un om puternic, tu ai ales să mă lași în depărtarea mării, valul tău de ignoranță ne-a scufundat barca vieții noastre. Dar sunt puternică! Și pot face ceea ce îmi doresc, voi ajunge unde vreau că sunt puternică!.... sunt puternică, nu ai auzit?? Trebuie să repet asta de atâta ori să înțelegi și tu? Să scriu romane doar ca să înțelegi că sunt o fire și un caracter puternic???”

Doar trezești o emoție ce sună bine în capul celui ce te citește și voilla! O să ai o gramadă de cititori. Nu contează că e o mizerie ce nu are sens și nu transmite nimic.

Dar transmite o emoție!” și pozele cu bebeluși ce sunt salvați prin likeuri pe Facebook ar trebui să transmită o emoție. Până își intră în rol simțul penibilului. 

Pe bune, de ce citiți asemenea căcaturi? Ce anume vă determină să lecturați chestii de genul? Stilul pe care orice om cu opt clase terminate îl poate avea? Sau e altceva mai special?

Urmăreşte-ne pe Facebook!