14 februarie 2017

Valentine’s Day, o altă sărbătoare comercială


O să încep prin a defini şi eu ce reprezintă această sărbătoare, “Valentine’s Day”, deşi sunt convinsă de faptul că la cât de mediatizată şi comercializată e, toată lumea ştie la ce se referă. Oricum, revenind la explicaţia mea, “Valentine’s Day”, cunoscută în traducere ca "Ziua Îndrăgostiţilor” se sărbătoreşte pe data de 14 februarie, este o sărbătoare împrumutată din Occident, din denumire deducem că se celebrează îndrăgostiţii. De parcă nu ne era de ajuns al nostru Dragobete, sărbătoare tradiţională care este sărbătorită pe 24 februarie. 

Oh, că o paranteză, să nu se înţeleagă că am decis să abordez această temă din cauza faptului că eu de Valentine’s Day sunt singură şi nu primesc “atenţii” de la “iubi”, nici pe departe, am ales să scriu despre asta pentru că e mult prea multă îndobitocire a maselor de oameni, prea mult comerţ se face pe spatele acestei sărbătoriri fastuase a îndrăgostiţilor. Mai pe scurt, cum văd eu toată treaba asta? Simplu. Dacă e sărbătoare, înseamnă neapărat cadouri, că aşa-i la noi. Apar tot felul de minunăţii, comercianţii efectiv profită de naivitatea noastră pentru că asta suntem, naivi. De ce spun asta? Şi asta e simplu. Nu avem nevoie de o zi anume să-i demonstrăm persoanei de lângă noi că este importantă pentru noi, că ţinem la ea şi că o preţuim, putem să facem asta destul de uşor şi-n restul zilelor din an, în alea 364, 365 dacă-i an bisect. 

De altfel, nu avem nevoie neapărat de un cadou ca să ne dăm seama dacă partenerul ţine sau nu la noi, evident, asta se aplică doar în teorie, în practică lucrurile stau altfel. Hai, fetelor, recunoaşteţi! Nu-mi spuneţi mie că voi nu v-aţi supăra dacă l-aţi vedea pe “iubi” că vine la voi cu mâna goală de Valentine’s Day, dar cum să facă aşa ceva? Adică una mai urâtă şi mai proastă decât voi să primească şi voi nu? Nu există aşa ceva. Sunt sigură că multe s-au regăsit în asta, iar explicaţia e destul de simplă, efectul de turmă. Da, despre asta este vorba, efectul de turmă apare şi de această dată, şi evident, noi că nişte homo sapiens ce suntem îl urmăm. Cum? Făcându-le jocul comercianţilor. Teoria e simplă: de Ziua Îndrăgostiţilor nu poţi să te duci cu mâna goală la partner, păi cum vine asta? Toată lumea îşi face cadouri, numai noi nu? 

Nu se poate una că asta. Aşa că te duci frumos şi cauţi cel mai simbolic cadou, să nu-ţi faci griji că n-ai de unde alege, are balta peşte. Găseşti de la inimioare cu cele mai siropoase inscripţii, până la obiecte care n-au nici cea mai mică legătură cu Ziua Îndrăgostiţilor, dar hei, trebuie să se vândă şi alea, nu? Evident, recurgi la a cumpăra cadou de Valentine’s Day de pe tarabe dacă nu prea ai nu ştiu câte parale în portofel, dar dacă ai banii la posesor atunci se schimbă situaţia, iar partenerul va fi cu atât mai fericit cu cât e preţul cadoului mai mare, în fond, cheltuind mult pe un cadou costisitor îi arăţi dragostea pe care i-o porţi. Oameni buni, iubiţi-va în fiecare zi, nu doar pe 14 februarie sau pe 24 dacă ţineţi la tradiţie. Ah, încă ceva, dacă nu sunteţi de acord cu părerea mea privitoare la această sărbătoare puteţi să va cumpăraţi în continuare cadouri, oricum nu mă gândeam că prin acest articol o să schimb neapărat o mentalitate sau că o să mă ia lumea prea mult în calcul. Îmi spuneam şi eu o părere. 

Pace.

Urmăreşte-ne pe Facebook!